Pasaulinės fotografavimo adatiniais fotoaparatais dienos proga išbandžiau jau kelis mėnesius regztą mintį trichromijos metodu nufotografuoti spalvotą fotografiją panašiai kaip žymusis Sergejus Prokudinas-Gorskis prieš šimtą metų, bet dar primityvesniu – camera obscura fotoaparatu, naudojant vien juodai baltą juostelę ir, be to, eksponuojant visas tris nuotraukas iškart.
Kad jau ir taip šį suktą dalyką padaryti dar sudėtingesnį, fotoaparatą pasirinkta daryti panoraminį ir atsitiktinio židinio nuotolio. Iš principo nuspręsta šį kartą visiškai nieko neskaičiuoti ir viską daryti iš akies. Fotoaparatas pagamintas iš viena ant kitos susidedančių arbatos dėžučių, su viduje trimis filtrais – raudonu, žaliu ir mėlynu, viduje po išriestą 10 cm ilgio fotojuostelės gabalėlį.
Sulaukus minėtos pasaulinės dienos, iškeliauta ieškoti tolimo vaizdo, kad išvengti "paralakso problemos", nors kaip vėliau paaiškėjo, paralaksas čia – menkiausia problema, tad galima buvo ramiai fotografuoti ir gėlytę prie durų. Ant greitųjų rezultatas, hmm.., toks:
Fotoaparatas „Tripin-trichromas“, Ilford FP4+, 2 min. (ai, gerokai pereksponuota), D-76 8 min., sujungta programa „Photoshop Elements 9“.
Gaila, buvo apsiniaukę, mažai spalvų. Dangaus užgriebta daugiau nei norėjosi. „Žalioji“ juostelė išsirietė kitaip nei kitos dvi. Programoje (šią programą anksčiau tik keletą kartų esu pabandęs ir padoriai naudotis tikrai nemoku) neradau komandos, kad taip išraityt ją, kad sutaptų. Na, svarbiausio tikslo – spalvų gauta mažokai, bet nors matosi, kad medžiai žali :)
Pats dar nesudėtas ir dar be adatos skylių fotoaparatas atrodo taip (aplankas tik masteliui):
Tai tiek nuotykių.
v.