|
|
|
|
| | |
|
lashiuke
2007 12 21 17:56
ėėėė... aš taip nežaisiu, jei tik pabandžius pirmu kartu įsiliet į ketvirtadieninį žaidimą, įdėjus savo autoportretą, nors ir ne itin super, patenka jis į „Pelkyną“.
ech... ataušo ir noras... ne kiek varžytis, bet paprastai pabuvot...
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
Daiva Kalinauskaitė
2007 12 21 18:45
Ramūnas Blavaščiūnas rašo: | blogas bruozas lasiuke. O tu supyk (ant saves) ir pasistenk padsaryti geriau. |
Ramunas teisus...
"Kūdrai linkiu nepamiršti, kad pelkėje būna net labai gerų darbų;"
A.Eismantas
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
lashiuke
2007 12 21 18:48
aš ant savęs ir taip pikta kai šeškiokas
o dar peršalimas kankina, visus planus gadina. saulė nešviečia taip kaip reik, sniego nėra, debesų nėra kai reikia... to ko reik nėra.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
lashiuke
2007 12 22 14:15
bus dar net nepaskelbus temos architektūrine tema, jau mintys sukosi apie tai pabandymui dėl savęs
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Ramūnas Blavaščiūnas
2007 12 23 0:06
Architektūros fotografija yra įdomi tuo, kad ji visiems prieinama, bet nėra visiškai paprastas dalykas. Taigi puiki tema pasitreniravimui.
Architektūros fotografijoje labai svarbu kompozicija, šviesa ir nepasiklysti žanre. Daugelis pradedančių fotografų, bandantys padaryti architektūros nuotrauką patalpoje, nesuvaldo pagrindinių objektų ir nufotografuoja interjero žanro nuotrauką arba portretą. Statistikai labiausiai komerciškai sėkmingi architektūros darbai yra tie, kuriuose nėra žmonių ir tik išimtinais atvejais žiūrėdami architektūros fotografijas mes ten matome žmones. Kartais žmonės pagyvina nuotrauką, suteikia jai laikmečio dvasios. Tačiau kaip ir minėjau, tokiu atveju lengva fotografuojant architektūrą nufotografuoti gatvės gyvenimą, portretus ar apskritai nieką (nuotrauką, kur nėra aiškiai išskirtas pagrindinis veikėjas).
Objektas: parinkti teisingą, įdomų objektą yra ne mažiau svarbu nei jį vėliau gerai nufotografuoti.
Šviesa: šviesa yra labai svarbus faktorius architektūros fotografijoje. Per daug aitri ar „neteisingu“ kampu krentanti šviesa, gali sukurti gilius šešėlius paslepiančius architektūros detales juose. Todėl reikia stebėti pasirinkto objekto apšvietimą įvairiu paros (kartais net metų laiku) ir surasti kokiomis „šviesos sąlygomis“ jį fotografuoti geriausia. Pagal sąlygas parinkti ir atitinkamą objektyvą. Paprastai architektūros fotografijai kuo didesnis ryškumo laukas – tuo objektyvas geresnis.
Kompozicija: kompozicija yra nepaprastai svarbu, kadangi tai yra pirmasis faktorius priversiantis žiūrovo akis keliauti ten kur reikia. Todėl, prieš fotografuojant būtina surasti sau tinkamą vietą, kampą ir, be abejo, objektyvą.
Yra be galo daug taisyklių fotografuojant architektūrą. Vienaip fotografuojamos aikštės, kitaip siauros gatvelės, dar kitaip aukšti pastatai ir bendras miesto dalies vaizdas. Nenorėčiau apsistoti ties kiekviena iš jų, nes baigčiau rašyti apie jas jau po ketvirtadienio.
Daugelis skaitmeninių fotoaparatų yra paskaičiuoti/sukurti darbui normalioje šviesoje ir patekus į patalpos vidų sunku padaryti gerą, ryškią nuotrauką „iš rankos“. Minimali diafragma fotografuojant patalpoje turėtų būti f/11. Be abejo, jei priverta dar labiau – tuo geriau. Norint „surinkti“ visas detales iš visų patalpos užkampėlių ir šešėliukų išlaikymas turėtų būti apie 0,5 sekundės ar ilgesnis. Nesunku suprasti, kad pusę sekundės kamerą laikydami rankoje ryškaus rezultato negausite. Todėl į žaidimą ateina naujas draugas/veikėjas trikojis arba koks nors suoliukas, atrama, stulpas, kolona, prekystalis : ) (draugo nugara netinka). Fotografuodami viduje, nepamirškite galvos kilstelti aukštyn. Tie, paprastai žmonių nematomi kampai, gali maloniai nustebinti.
Taigi orientaciniai žingsneliai fotografuojant architektūrą :
1. Suraskite objektą ar jų struktūrą, kuri, Jūsų galva, yra verta nufotografuoti
2. parinkite jai fotografuoti tinkamą objektyvą
3. nufotografuokite objektą atsitraukę nuo jo
4. atkreipkite dėmesį į šešėlius. Priklausomai, ką būtent jūs norite nufotografuoti, Jūs galite norėti daugiau ar mažiau šešėlių ar jų krentančių kitu kampu.
5. Atminkite, kad ta šviesa nebus tokia amžinai. Be to, oras gali pasikeiti ir teigiamai arba neigiamai įtakoti rezultatą. Net užslinkęs debesiukas gali pakeisti rezultatą.
6. Atkreipkite dėmesį į visas detales, tokias kaip tvoros, medžiai, langai, užuolaidos ... žodžiu viską kas gali įtakoti rezultatą ar būti įdomu.
7. Pažiūrėkite kokie objekto elementai ar dalis atrodo geriausiai ar įdomiausiai. Pavyzdžiui, nufotografuota laiptinė, langas ar durys gali labai puikiai atrodyti nuotraukoje. Tai nėra 100% architektūros fotografija, tačiau gali būti priskirta ir šiai kategorijai.
8. Sulaukite tamsos, kad nufotografuotumėme Jūsų pasirinktą objektą kitaip. Naktį jis parodys savo kitokį, gal būt daug gražesnį, veidą.
9. Atkreipkite dėmesį į tas objekto vietas į kurias norite žiūrovo akis keliauti pirmiausia ir kompozicijos ar/ir šviesos pagalba akcentuokite jas.
Manau, kad daugeliui Jūsų visos šitos (ir nepaminėtos) tiesos yra gerai žinomos, tačiau, gal pradedančiam fotografui norinčiam sudalyvauti 4tadienio varžybose, tai bus kiek naudinga.
Sėkmės.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Snaržas
2007 12 23 0:22
Ramūnas Blavaščiūnas rašo: | Architektūros fotografija yra įdomi tuo, kad ji visiems prieinama, bet nėra visiškai paprastas dalykas. Taigi puiki tema pasitreniravimui.
Architektūros fotografijoje labai svarbu kompozicija, šviesa ir nepasiklysti žanre. Daugelis pradedančių fotografų, bandantys padaryti architektūros nuotrauką patalpoje, nesuvaldo pagrindinių objektų ir nufotografuoja interjero žanro nuotrauką arba portretą. Statistikai labiausiai komerciškai sėkmingi architektūros darbai yra tie, kuriuose nėra žmonių ir tik išimtinais atvejais žiūrėdami architektūros fotografijas mes ten matome žmones. Kartais žmonės pagyvina nuotrauką, suteikia jai laikmečio dvasios. Tačiau kaip ir minėjau, tokiu atveju lengva fotografuojant architektūrą nufotografuoti gatvės gyvenimą, portretus ar apskritai nieką (nuotrauką, kur nėra aiškiai išskirtas pagrindinis veikėjas).
Objektas: parinkti teisingą, įdomų objektą yra ne mažiau svarbu nei jį vėliau gerai nufotografuoti.
Šviesa: šviesa yra labai svarbus faktorius architektūros fotografijoje. Per daug aitri ar „neteisingu“ kampu krentanti šviesa, gali sukurti gilius šešėlius paslepiančius architektūros detales juose. Todėl reikia stebėti pasirinkto objekto apšvietimą įvairiu paros (kartais net metų laiku) ir surasti kokiomis „šviesos sąlygomis“ jį fotografuoti geriausia. Pagal sąlygas parinkti ir atitinkamą objektyvą. Paprastai architektūros fotografijai kuo didesnis ryškumo laukas – tuo objektyvas geresnis.
Kompozicija: kompozicija yra nepaprastai svarbu, kadangi tai yra pirmasis faktorius priversiantis žiūrovo akis keliauti ten kur reikia. Todėl, prieš fotografuojant būtina surasti sau tinkamą vietą, kampą ir, be abejo, objektyvą.
Yra be galo daug taisyklių fotografuojant architektūrą. Vienaip fotografuojamos aikštės, kitaip siauros gatvelės, dar kitaip aukšti pastatai ir bendras miesto dalies vaizdas. Nenorėčiau apsistoti ties kiekviena iš jų, nes baigčiau rašyti apie jas jau po ketvirtadienio.
Daugelis skaitmeninių fotoaparatų yra paskaičiuoti/sukurti darbui normalioje šviesoje ir patekus į patalpos vidų sunku padaryti gerą, ryškią nuotrauką „iš rankos“. Minimali diafragma fotografuojant patalpoje turėtų būti f/11. Be abejo, jei priverta dar labiau – tuo geriau. Norint „surinkti“ visas detales iš visų patalpos užkampėlių ir šešėliukų išlaikymas turėtų būti apie 0,5 sekundės ar ilgesnis. Nesunku suprasti, kad pusę sekundės kamerą laikydami rankoje ryškaus rezultato negausite. Todėl į žaidimą ateina naujas draugas/veikėjas trikojis arba koks nors suoliukas, atrama, stulpas, kolona, prekystalis : ) (draugo nugara netinka). Fotografuodami viduje, nepamirškite galvos kilstelti aukštyn. Tie, paprastai žmonių nematomi kampai, gali maloniai nustebinti.
Taigi orientaciniai žingsneliai fotografuojant architektūrą :
1. Suraskite objektą ar jų struktūrą, kuri, Jūsų galva, yra verta nufotografuoti
2. parinkite jai fotografuoti tinkamą objektyvą
3. nufotografuokite objektą atsitraukę nuo jo
4. atkreipkite dėmesį į šešėlius. Priklausomai, ką būtent jūs norite nufotografuoti, Jūs galite norėti daugiau ar mažiau šešėlių ar jų krentančių kitu kampu.
5. Atminkite, kad ta šviesa nebus tokia amžinai. Be to, oras gali pasikeiti ir teigiamai arba neigiamai įtakoti rezultatą. Net užslinkęs debesiukas gali pakeisti rezultatą.
6. Atkreipkite dėmesį į visas detales, tokias kaip tvoros, medžiai, langai, užuolaidos ... žodžiu viską kas gali įtakoti rezultatą ar būti įdomu.
7. Pažiūrėkite kokie objekto elementai ar dalis atrodo geriausiai ar įdomiausiai. Pavyzdžiui, nufotografuota laiptinė, langas ar durys gali labai puikiai atrodyti nuotraukoje. Tai nėra 100% architektūros fotografija, tačiau gali būti priskirta ir šiai kategorijai.
8. Sulaukite tamsos, kad nufotografuotumėme Jūsų pasirinktą objektą kitaip. Naktį jis parodys savo kitokį, gal būt daug gražesnį, veidą.
9. Atkreipkite dėmesį į tas objekto vietas į kurias norite žiūrovo akis keliauti pirmiausia ir kompozicijos ar/ir šviesos pagalba akcentuokite jas.
Manau, kad daugeliui Jūsų visos šitos (ir nepaminėtos) tiesos yra gerai žinomos, tačiau, gal pradedančiam fotografui norinčiam sudalyvauti 4tadienio varžybose, tai bus kiek naudinga.
Sėkmės. |
Ramunai ,ash tai budele fotografuosiu ,gerai ?
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
| | |
|
Ramūnas Blavaščiūnas
2007 12 23 0:50
Dar pamirsau pasakyti, kad yra eile pastatu kuriu fotografavimui reikalingas leidimas. Toks leidimas nereikalingas jokiems pastatams pastatytiems iki 1990 metu (su tam trikromis islygomis). Pvz Negalima fotografuoti ir publikuoti Eifelio boksto, kai jis yra apsviestas. Norint tokias nuotraukas publikuoti reikia susimoketi ir taip gauti leidima is SETE (firmos apsvietusios Eifelio boksta). jei fotografuotas bendras Naktinio Paryziaus planas ir Eifelio bokstas tik maza nuotraukos dalis - leidimo gauti nereikia.
Yra ir daugiau vietu ar pastatu, kur pastatai yra prieskirti meno kuriniams ir tada prasideda sunkumai.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
|
|
| | |
|
Dangus
2007 12 23 12:54
Marius Axas rašo: | A ka ant Lietuvos negalima fotografuot? |
Axai Lietuvoj viskas yra pastatyta iki 1990m tai gali ka nori fotografuot
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
Ramūnas Blavaščiūnas
2007 12 23 16:13
privaciu namu ar erdviu, be savininku sutikimo. Tai, man rodos negalioja, jei fotografuoji bendra vaizda tarkim is gatves. Taciau, be ju sutikimo negali ieiti i ju kiema ir nufotografuoti nama is kitos puses.
Kitose salyse negalima ir ju fotografuoti, nesvarbu, kad is gatves, fotografuoji privacia erdve, Lietuvoje man rodos tai negalioja.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
| | |
|
lashiuke
2007 12 23 22:17
aha, su architektūra nėra taip lengva, kaip maniau. jau vien dėl to, kad fotografijos kurso dėstytojas pagrinde architektūrą fotografuoja, ir mums nemažai pasakojo, aiškino būtent apie jos fotografavimą.
o kai žinai šį tą daugiau, tai visai atmestinai nebesinori fotkint.
» Atsakyti
»
|
|
|
| | |
|
Puslapiai: 1, 2, 3, 4 5 6 ... 236 237 238
|
Reikia prisijungti norint parašyti atsakymą
|
|
|
|
|
|
|
| | |
|