Ankstesnė fotografija Autoriaus fotografijos    Sekanti fotografija  
VV
...per karaliaus pietus...
Kartais galvoju, kad galėčiau gyventi vandeny arba be paliovos pliaupiančiame lietuje. O kaip tyčia, krintančių vandens lašų fotografijoje niekaip nepavykdavo pagauti. Dabar, kai „pramušė“, prasideda šlapiasis foto periodas:)

 
1. DD    (2007 07 18 10:13)  
smagiai, tik nugaros gaila, sudege. skauda vaikui.
 
 
2.    (2007 07 18 10:15)  
+
 
 
3. VV    (2007 07 18 10:23)  
Sudegė, sakot?:) Maniau vakaro saulutė švelniai paglostė:) O jei taip, tai ir ji iki vestuvių sugis:) su lūpyte jau viskas OK:)
 
 
4. MP    (2007 07 18 10:39)  
emocija gera. o del kokybes- yep, perdege :) ypac lcd taip rodo. kiek suprantu, skaitmenai galioja tokia pati taisykle kaip skaidrems (skirtingai nei negatyvui) - expose for highlights :)
 
 
5. Mindaugas Buivydas    (2007 07 18 10:48)  
Aha, nors ir lyja, bet dega petukas :) Gal būtų buvę geriau šią nuotrauką įkomponuoti į seriją, pvz. pavadinimu "Nojaus vandens sodas" :) O headlineris - vakarykštė foto :)
 
 
6. VV    (2007 07 18 10:59)  
„Vandens sodų“ serija jau sukasi mano galvoje:) Neabejoju, kada nors bus:)

Anksčiau viena mano mėgstamiausių tiesų buvo „Ventiliatorius – geriausias fotografo draugas“. Arba vėjas! Bet kai studijoje lieki dviese, ventiliatorius man atrodo geriau už bet kokius anturažo elementus:) Panašu, jog nuo šiol turėsiu naują devizą: “Geriausias mano (kai esu fotografo vaidmeny) draugas – vandens laistymo žarna”:)))
 
 
7. Nendre    (2007 07 18 11:37)  
o man tos nugarytės nu negailą visiškai. mano akys kažkaip mato bendrą vaizdą, gal dėl to ir turiu išdegimo problemą savo kadruose, pamatau grožį ir neberaguoju į techninę nuotraukos pusę. Graži nuotrauka. Labai.
 
 
8. DD    (2007 07 18 12:54)  
su skaitmena + raw (net ir jpg) labai smagiai galima tai sutaisyt - sekundziu reikalas, o bw juosta daznai atleidzia tokias menkas ekspozicijos klaidas.

Nendre: kiekvienas grozi supranta vis kitaip, del to niekas nesigincija, bet kaip musu top top fotografei gal ir nederetu ... a?

Nu arba kas galima Jupiteriui, tas negalima jauciui...
 
 
9. MP    (2007 07 18 13:42)  
galima sutaisyti tam tikrose ribose, nes jei pereksponuota, tai informacijos ten neatkursi, nebent gali kokia pilkuma uzdeti
 
 
10. VV    (2007 07 18 13:54)  
Ačiū už „top top“ komplimentą, DD:) Tikrų profesionalų draugijoje toks vertinimas skruostuose išmuša raudonį. MOKAUSI tik. Tiesa, kūdros laikotarpis tapo labai intensyvia mokykla – pasižiūrėjau, visos geriausiai įvertintos foto sukurtos per pastarąjį pusmetį, atradus kūdrą. Ilgametė žmogaus įvaizdžio formavimo patirtis praverčia, tačiau technikos išmanymo spragas tenka kamšyti. Savi ieškojimai ir klaidos – ar gali būt geresnė mokykla:)? DD, palikite man prašau teisę mokytis ir klysti:)
 
 
11. Nendre    (2007 07 18 13:56)  
DD , aš irgi nesiginčyju :D Gal ir nederėtų, bet kiek žinau tai Viktorija irgi eksperementuoja ir bando viską. Kai ko dar nei aš, nei jinai niekaip neatrandam (pvz kaip RAW įkelti į photoshop'ą) gal kas susimils ir patars, ar teks kompiuteristą kviestis?:D TOdėl fotografuju jpg, o kiek žinau iš nuogirdų ir surinktos informacijos, RAW formatas kartais labai gelbsti nuo išdeginimų.

MP, kaip tai sutaisyti? Gal į asmenines žinutes parašyti. gėda, bet sąžiningai prisipažinsiu net neįsivaizduoju kaip tai galima pataisyti. Aš eičiau įtariu juokingiausiu ir kvailiausiu keliu. pažymėčiau tą sritį, tamsinčiau, tada bandyčiau sureguliuoti tuos pažymėtos srities kontūrus. Įtariu apsurdas, nes nei vieno karto nesigavo šita taktika. O kaip iš tikrųjų reikėtų?
 
 
12. MP    (2007 07 18 14:11)  
cia DD pirmas konstatavo del sutaisymo, as "digital" srityje nesu stiprus, tik zinau, kad jeigu turi RAW, tai reikia ziureti ka ten turi. pagrindine taisykle skaitmenai, kaip sakiau - eksponuoti pagal sviesias kadro dalis, kad issaugoti informacija, tada viska lemia post processing.
 
 
13. Walldis    (2007 07 18 14:26)  
Nuotaikingas kadras .....kas link perdeginimo , pas mane monitoriuje ant ribos .... +4,5
 
 
14. Inga Jankauskaitė    (2007 07 18 14:31)  
labai sauni dinamiska ir gyva nuotrauka +
 
 
15. Nendre    (2007 07 18 14:39)  
Valdimantai.G suintriguojat ir paliekat :) Papasakokit kaip tai pažiūrėti, kur tuos skaičiukus rasti?
 
 
16. DD    (2007 07 18 15:59)  
Viktorija ner uzka, norisi kad progresuotumet, o ne stovetumet vietoj ar degraduotumet :-) naudojat geras kameras, gerus stiklus... Cia taip pat kaip ir priespasakymas Nendrei apie visuma...

MP, Viktorija, Nendre, labai daznai siuolaikiniai skaitmeniukai buva nustatyti ant matricinio matavimo, ko rezultatas isvedamas vidurkis ir nustatoma ekspozicija. Jei zhmogiukas, spaudziantis knopke, per daug drastiskai nesikisa i skaitmeniuko meditacijas, tai naudojant PS CS2 (kur jau isriegtas adobe raw, senesniem PS galima parsisiusti atskirai) galima be dideles kancios pavarijuoti 1-2EV (kas nesupranta, tai tegul bus zingsniai, kas dar nesupranta, tai tegul bus DAUG). Yra ir mokamu ir nemokamu stand-alone konvertavimo programeliu.Cia pirma medalio puse.

Antra, tai reik daryti kelis sluoksnius ar dar kaip nors kitaip sviesinti-tamsinti kadro atskiras dalis. Cia jau ilga istorija ismokti, bet trumpa istorija naudoti. Cia jau vakaro tema prie alaus... :-)
 
 
17. MP    (2007 07 18 16:12)  
na as apie tai ir kalbu - net jei 2EV gali taisyti, vis tiek ekspozicija turi buti tokia, kad tu 2EV uztektu, nes toliau tiesiog nera jokios info. kaip analogija - skaidre, jeigu ji pereksponuota, ji yra visiskai permatoma, nulis informacijos. suprantama, geri dslr turi platesne tolerancija lyginant su spalvota skaidre, bet vis tiek riba yra.
 
 
18. Nendre    (2007 07 18 16:44)  
DD, kiek suprantu tai 1-2 EV tamsina ar šviesina kadrą visą, o ne atskiras dalis (ar aš klystu?) Tai jeigu nugara pasidarys neišdeginta automatiškai veidas taps jau per tamsus. Ar ne taip? Su tais atsirais sluoksniais - tai tik šiandien išskaičiau knygoj, repetuosiu toj vietoj :) Ačiū visiems už patarimus.
 
 
19. Zenonas Urbonavičius    (2007 07 18 17:11)  
Linksmas lietus +:)
 
 
20. DD    (2007 07 18 17:21)  
Nendre, taip, tada gauname ta, apie kai sneka MP, bet realybe daznai kitokia, nes yra kruva neigiamu-nepageidaujamu efektu. Reik ziuret konkrecius kadrus, konkrecius variantus. As snekejau apie si, kad cia dar galima buvo padirbet.
 
 
21. Arvydas Venclovas    (2007 07 18 18:25)  
...nu ką...didelis dėkui Nojui...kad atitraukė Jumis nuo plastmasinių merginų fotografavimo... ;)
 
 
22. MP    (2007 07 18 19:00)  
kai pasiziurejau normaliam monitoriuje, pereksponavimas is tiesu nera labai didelis, 0.5 EV, mano akiai
 
 
23. DD    (2007 07 18 20:44)  
aha, keista kad manasis darbinis profesionalus blogiau rodo nei naminis syrpotrebas :) kalibruosim :-)
 
 
24. RS    (2007 07 18 21:10)  
RAW be kokybes praradimo leidzia koreguoti ekspozicija per 2 EV sviesinant ir per 1 EV tamsinant. Tikslinga fotografuoti nustacius -0.5 EV. CS3 sudetyje ( tikiuosi turite :)) yra RAW editorius kuris leidzia dar atskirai reguliuoti Fill light ir Blacks, WB temperatura, neskaitant visu kitu standartiniu reguliuojamu parametru.
Konvertuojant is spalvotos i j/b, Image-Adjustments-Black&White, atsidaro (CS3) 6 spalvu kanalai, kurie veikia kaip fotofiltrai j/b fotografijoj ir leidzia varijuoti pilkumo atspalviais j/b variante.
 
 
25. VV    (2007 07 18 22:08)  
Oho. Kiek vakarinių pasiskaitymų radau:) Kaip kokią gerą knygą... teks dar ir dar kartą skaityti:)

Arvydai, ir jūsų trigrašio nelikau nepastebėjus;) Šiukštu savo mergaičių neišsižadėsiu:) Būrelis gražuolių jau laukia... Ką gi. Teks stengtis dar labiau. Kad ir jūs neturėtumėte jokio preteksto jų „plastmasinėmis“ pavadinti.
 
 
26. Arvydas Venclovas    (2007 07 19 08:10)  
25./... :)
 
 
27. Mindaugas Dryža    (2007 07 19 08:42)  
liuks
 
 
28. Nendre    (2007 07 19 10:16)  
DD, MP, RS ačiū jums labai, tikrai enciklopediją susėdę galėtumėt parašyti :) Ačiū jums nuoširdus. Bandysiu viską ką pasiūlėt :) P.S. mano monitorius greičiausiai normaliai sukalibrotas, nes nu visiško perdeginimo man nesimato, man matosi netgi menties kaulo atsikišimo linija. AČIŪ. Visus jūsų komentarus rekomenduosiu, čia daugeliui reikalinga informacija.
 
 
29. Marijus *Bružila    (2007 07 19 10:25)  
to 17.komentaras. uzhtat pas skaidre ten su tonu,o ne baltai ishdege.skirtumas yra,bet sulyginimui tinka.90% mano juotose kadru yra vienu stopu perkalti,kartais dviem. jokiu bedu su dingusiomis detalemis neturiu.skaidres perkaltos ir su sharmu atrodo,nes spalvos neperkaltose vietose ojojoi kokios sodrios. nedakalus kadra jus prarandate spalvu sodruma tiek skaitmenoje tiek ir juostoje.su BW kitaip.
 
 
30. Marijus *Bružila    (2007 07 19 10:37)  
manau ish shios situacijos Viktorija ishgavo maksimuma.butu nedashvietusi ,nematytumeme akiu shitaip.butu mazhiau kontrastinga.pilkumas skaitmeninis butu dar negrazhiau.mazhuma pershviesta nugara ir plauku sruogos,bet per tai tose plotuose jokios detales nedingo ir nesusiliejo. pastebejau,kad mazhiau kimbama prie juodu plemu ,kur detales susilieja i bendra plota.tarkime akiu obuoliai liejasi su blakstienomis arba juodi laukai neishsiskiria nuo juodo fono ir t.t. apie tai ir galvoti reikia ypach naudojant skaitmena ir desatiuruojant spalvas norint ishgauti BW efekta.
 
 
31. Dangus    (2007 07 19 10:50)  
sypt. man aktualus buvo tik Marijaus komentarai. kadra reikia kuo teisingiau eksponuoti. sunku fotografuoti kai is vienos puses saule is kitos seselyje objektas. cia jau reikia apsvietima taikyti o ne photoshopa naudot. photoshope galima tonus praplesti (shadow/highlight bet tai "suplastmasina" foto RAW formate ta pati funkcija tik ji padaryta paprasciau naudoti. butent juostos grudo turejimas ir platesnis tonu diapazonas photoshope leidzia kokybiskiau iveikti ta skirtuma tarp seselio ir sviesos. nekalbu apie 200ISO juostas kurios labai triuksmauja tokiose situacijose.
 
 
32. Marijus *Bružila    (2007 07 19 10:57)  
Don.J, 'reikia' .reikia ir ryshkalus gerus shviezhius naudoti ir tau ir minilabams t.t.,kad kadras atrodytu butent 100% teisingas. dar ir skanuoti reikia teisingai ,kas tau aktualu ;) su skaitmena patarchiau ishvis daug nefotografuoti tokiose aplinkose,kur tokia stipri saule ir shesheliai.arba naudokite filtrus mazhinanchius kontrasta.negi tu ant nuliu i juosta fotkini?
 
 
33. MP    (2007 07 19 10:58)  
Marijau, jei kalbi apie negatyva, ten viskas atvirksciai - tam tikras pereksponavimas nekenkia, net atvirksciai, nes eksponuodamas pagal tamsias kadro dalis ir pull'indamas gali istraukti papildomu detaliu seseliuose neprarasdamas info sviesiose dalyse. bw juosta tuo ir fantastiska - kai kas sugeba istraukti 15 stopu!!! tuo tarpu tradicine skaitmena turi apie 6 stopus (kai kas sako - iki 8, dar sako, kad naujas Fuji S5 turi 12, bet mes savo akim nematem, tai netikim, a ne :))
 
 
34. Marijus *Bružila    (2007 07 19 11:06)  
kalbu ir apie negatyva ir apie skaidre ir apie skaitmena.skaitmena zhinoma skurdi savo tonais ir matrica ne juosta,kitaip 'ishdega'.o skaidriu laabai perkaltu ash parodysiu kada. visai idomios.aishku kitas zhanras ten jau ,kitas hardas.pinkfloidai tokie vienzho ;)
 
 
35. Nendre    (2007 07 19 11:22)  
Is viso sito pokalbio jūsų man susidėliojo toks vaizdas (greičiausiai jūs tai žinojote jau, bet man tai dašuto tik dabar). Fotografai yra pasiskirstę į dvi stovyklas. Viena stovykla, vertina fotografiją - kaip fotografiją (momento vertę, veido išraiškos vertę, nuotaikos atskleidimo vertę ir t.t. ir pan.) Antra stovykla vertina fotografiją - kaip procesą (kokia juostelę naudoti, kiek stopų galima papušinti, kaip išgauti grūdą, kap jį sumažinti ir t.t. ir pan.) Tikrai nesiruošiu teigti, kad kažkuri stovykla teisi, kita ne, abi teisios, nes būtent tai ką jie vertina juos veža ir žavi. Ačiū dar ir už šitą patirtį jums :)
 
 
36. MP    (2007 07 19 11:26)  
Nendre - you are wrong. Yra trecia stovykla, kuri vertina foto ir pagal technine puse ir pagal emocine, t.y. negali buti meno be amato. Menas be amato yra profanacija/pretenzija ar kas tik nori 9cia ne apie sita foto:). Technine puse yra nuolankus menines puses tarnas.
 
 
37. Nendre    (2007 07 19 11:47)  
Sutinku, priimu dar ir trečią stovyklą įtariu idealiausią, bet sunkiausiai pasiekiamą :)
 
 
38. VV    (2007 07 19 13:48)  
Poezija, vyrukai:)
 
 
39. Dangus    (2007 07 19 15:21)  
Marijau. po truputi tobuleju visose srityse. skenuoti jau skenuoju su geru skeneriu ir del spalvu perteikimo nebera jokiu problemu. gaunu tai ka maciau akimis o ne tai ka sugalvoja skeneris. man labiausia patikdavo fotografuoti be eksponometro su nikormatu. sugadinau gal 4is kadrus is 4iu-5iu juosteliu. taigi. paprasta juosta nera tokia jautri perkalimams ir nedakalimams. dabar su automatiniu fotiku fotkinu pagal salygas. dazniau uzmetu puse stopo nei nuimu.

beje Nendre tikrai neteisi esat. cia misrunu pilna. nera tokiu grieztu stovyklu. del technines puses diskutuojama todel kad kiekviena technologija turi savu pranasumu panasumu ir blogybiu.
 
 
40. Kriste P.    (2007 07 23 11:10)  
labai gerai tie lasiukai-bruksniukai gavosi o Nojaus emocijos tiesiog liejas per krastus su tais vandens purslais:)
 
 
41. Kristina B.    (2007 08 14 23:54)  
kokia faina! Tikrai vercia nusisypsoti:D
 
 

Portretas
2007 07 18 09:57
Taškai: 55
Vidurkis: 4.42
Vertino vartotojų:   40
Žiūrėta kartų:   6244

Balsų pasiskirstymas:
. 3 3.5 4 4.5 5
01323
303610
1112 4
(balsai vėluoja viena para)







       
Autoriaus darbai