Weegee

(1899/06/12 - 1968/12/26)

„Buvo gandų, kad aš esu nenormalus, nes visada pateikdavau laikraščiams nusikaltimų nuotraukas dar prieš tai, kaip apie tuos nusikaltimus tapdavo žinoma. Aš turėjau savo metodus !”, - apie save rašė Weegee.

Weegee gimė 1899 metų birželio 12 dieną, kaip Asher Fellig, žydų šeimoje, Austrijos Galicijoje, Złoczów'e netoli Lembergo (dabar Zolochiv, Ukraina). Kai 1909 metais jis su šeima emigravo į JAV, jo vardas buvo pakeistas į Arthur.

1940-ais Weegee trūko pinigų, todėl jis bandė įsidarbinti vestuvių fotografu, tačiau buvo priverstas tos minties atsisakyti, nes neturėjo tinkamo kostiumo.
1940-ais Weegee trūko pinigų, todėl jis bandė įsidarbinti vestuvių fotografu, tačiau buvo priverstas tos minties atsisakyti, nes neturėjo tinkamo kostiumo.
„Policijos vagonas - mano studija” - Weegee, 1938
„Policijos vagonas - mano studija” - Weegee, 1938

Tarp 1935 ir 1946 metų, Weegee buvo viena produktyviausių ir išradingiausių figūrų Amerikos fotografijoje. Jo dramatiškos, neretai šiurpios, realistiškos, juodai baltos New York’o gyvenimo, nelaimingų atsitikimų, nusikaltimų ir mirties fotografijos sukūrė naują - tabloidinio/bulvarinio žurnalizmo standartą.

A. Fellig'as buvo pramintas Weegee, nes buvo manoma, kad turi šeštą jausmą - užuosti žmogžudystes.
Iš tikro, viskas yra kur kas paprasčiau - jis gyveno priešais policijos nuovadą ir klausydavosi jų pokalbių specialiu radijo imtuvu.

Weegee yra išleidęs fotografijos albumų. Jis taip pat dirbo ir kino sferoje — pradžioje kurdamas trumpus savo filmus, o vėliau bendradarbiaudamas su tokiais režisieriais kaip Jack Donohue ir Stanley Kubrick.

Weegee, kurį jį pažinojusieji apibūdina kaip nemandagų, grubų, prastų manierų žmogų, panašu, apie save buvo nepaprastai geros nuomonės ir todėl yra visa eilė jo paliktų autoportretų.

Dirbdamas laisvai samdomu žurnalistu visoje eilėje New York’o laikraščių ir foto agentūrų, Weegee sukūrė nuotraukų ir jų aprašymo stilių, kuris gerokai skyrėsi nuo publikuojamų kituose žurnaluose, tokiuose kaip „Life”. A.Fellig’as dirbo beveik išskirtinai naktimis, konkuruodamas su policija (dažniausiai Manheten’o)- kas pirmas „atsiras” nusikaltimo vietoje ir savo nuotraukas tuojau pat parduodavo laikraščiams tokiems kaip Herald Tribune, Daily News, New York Post, New York Journal American (buvo leidžiamas nuo1937 iki 1966), The Sun, World-Telegram (vėliau susijungė su „The Sun”) ir kituose. Iki 1968 metų, dirbdamas The Daily Mirror (vėliau susijungusiu su The Daily Telegraph) jis dažnai keliaudavo į Europą, kur taip pat skaitydavo paskaitas apie fotografiją ir kiną.

1957 m, kai jo diabetas pradėjo progresuoti, jis persikėlė pas savo ilgametę draugę Wilma Wilcox, kurią pažinojo nuo 1940-ųjų ir kuri rūpinosi juo, o po jo mirties —1968 m. gruodžio 26 d. — jo jai paliktais 6,000-ais nuotraukų ir 7,000-ais negatyvų.

Weegee sakė, kad per savo karjerą jis nufotografavo daugiau nei 5000 žmogžudysčių, tačiau Tarptautinis Fotografijos Centro nuomone „šis skaičius kiek perdėtas”.

 

„Policininkas ir padėjėjas traukia greitosios vairuotojo Morris Linker lavoną iš East River,
„Policininkas ir padėjėjas traukia greitosios vairuotojo Morris Linker lavoną iš East River” - New York’as, Weegee
Mano vyras, Weegee, 1941
Mano vyras, Weegee, 1941
M.Monroe
Marilyn Monroe, 1960, Weegee.
Fotografuodamas Hollywood'o garsenybes, Weegee kartais naudodavo vaizdą iškraipančius objektyvus.

1. Nerijus Slesariūnas    (2012 06 18 08:10)  
Cia dar vienas irodymas, kad fotografijai nera ribu :)