Miglės Narbutaitės fotografijų paroda

Miglės Narbutaitės darbai „Vartų“ galerijos peržiūrų kambaryje bus eksponuojami balandžio 12–19 dienomis. Parodos atidarymas ketvirtadienį, balandžio 12d. 18:00

 
Galerijos adresas:
Vilniaus g. 39
LT-01119 Vilnius, Lietuva
T/F: +(370 5) 212 2949
 

Apie autorę:

http://www.culture.lt/lmenas/?leid_id=3374&kas=straipsnis&st_id=19557

 

Žiūrint į jaunos fotomenininkės Miglės Narbutaitės (g. 1985 m.) darbus, kirba mintys apie lietuvišką fotografiją, tiksliau, apie Miglės darbų nelietuviškumą ir fotografiškumą, fotografinį reflektyvumą. Nelietuviškumo faktorius atsiranda ir dėl to, kad autorė daug keliauja, tad dauguma jos vaizdų užfiksuota ne Lietuvoje, ir dėl tų vaizdų formalaus ir spalvinio turtingumo, kurio nerandu nei nuobodulio estetikoje, nei šiuolaikinės fotografijos minimalistinėse nuostatose. Spalvos turtingumas ir kontūrų aiškumas iš dalies yra Miglės numylėto japonų gamybos fotoaparato „Mamiya C220“ nuopelnas, bet kompoziciją formuoja tik unikalus menininkės talentas.
 
2010 m. Miglė baigė fotografijos bei medijų meno bakalauro studijas Vilniaus dailės akademijoje, fotografijos žinias gilino Bergeno nacionalinėje menų akademijoje (Norvegija) bei Reikjaviko profesionaliosios fotografijos mokykloje (Islandija), kur įvaldė įvairias fotografines technikas ir dabar labai aktyviai jas perduoda vaikams bei suaugusiesiems meno dirbtuvėse.
 
„Mamiya“ visur keliauja su Migle ir yra neatsiejama kasdienės rutinos dalis, bet autorė nepiktnaudžiauja fotografavimu, o jį suvokia kaip reikšmingą veiksmą: reikia gerai išmanyti ir fotoaparato techniką, ir kruopščiai pasiruošti. Akivaizdžiausias to įrodymas – 2007-ųjų ciklas „Awakening“ („Pabudimas“), sukurtas Miglei keliaujant po Prancūziją: per galinį autobusiuko langą, kuris fotografijoje sukuria tamsų rėmą, fotografuotas vaizdas vos pabudus. Dažnai jis būdavo netikėtas, nes pailsėti sustodavo jau sutemus. „Mamiya“ fotografijų skaidrė yra kvadratinė, o autobusiuko langas –­ stačiakampis, tad vaizdas per langą tampa fotografija fotografijoje, ekranu, kuris pats komponuoja vaizdą. Kitas kelioninis ciklas –­ „Dream America“ („Svajonių Amerika“, 2009 m.), sukurtas keliaujant po JAV, žaidžia su atvirukinio vaizdo klišėmis. Kiekvienas galvoje turime tam tikrus vaizdus, atspindinčius svajonių Ameriką, suformuotus iš vaizdų žurnaluose ir televizijoje. Miglė kūrė ir atvirukus, fotografavo tipinius gamtos ar miestų vaizdus, tačiau tie vaizdai neryškūs, nesufokusuoti, lyg iš Amerikos nemačiusiojo vaizduotės.
 
Dar vienas kelioninis ciklas – „Løvstakken – Way Home“ („Lovstakenas – kelias namo“, 2008), sukurtas Miglei mokantis Bergene: nuo Løvstakken kalno iki akademijos kasdien turėdavo įveikti 7 km pėsčiomis. Kad nepasiklystų, Miglė fotografavo kai kurias vietas („Maisto parduotuvė už kampo“, „Liko 3 km ir 18 posūkių į kairę ir dešinę“, „Čia neiti“). Idiliškuose žiemiškuose vaizduose atsirandantys užrašai ima atrodyti kaip lengvai susimąstyti priverčiančios metaforos.
 
„Nude portraits“ („Aktai“, 2010) – Miglės „turtingiausių“ fotografijų serija, sukurta auksu žėrinčiame viešbutyje Abu Dabyje. Oro linijos Miglės bagažą su 49 laipsnių karščio orui tinkančia apranga nuskraidino kažkur kitur, todėl ji buvo įkalinta viešbutyje. Neturėdama tinkamų drabužių, Miglė jautėsi nuoga, tokia ir fotografavosi viešbučio veidrodžiuose, dėl kurių puošnumo fotografijos primena Renesanso drobes.
 
Miglė žaidžia su fotografija ir ją skirtingai eksponuodama: „Dream America“ žiūrovus pasitinka atvirukų stende; meditatyvinių skaidrių iš Norvegijos gamtos serija „3x12 Meditation“ („3x12 meditacija“, 2009) eksponuojama šviesdėžėje –­ taip nufotografuoti vaizdai atgauna bent dalį erdviškumo (žiūrovą užlieja šilta šviesa kaip užlipus ant fiordo). „Circle of Culture“ („Kultūros ratas“, 2009–2010) – Miglės bakalauro darbas apie septynių miestelių aplink Vilnių (tuometinę Europos kultūros sostinę) kultūros namus, kurių interjerus išfotografavusi su stereometrine kamera (padaromos dvi nuotraukos, lyg atskirai matytų kairioji ir dešinioji akis), specialiame žiūronus primenančiame aparate galėjo atkurti jų trimatį vaizdą, ir taip kviesti žmones „pasivaikščioti“ po visai netoli Vilniaus esančius atskirus pasaulius. Tad ir šiame darbe kelionės aspektas niekur nedingsta – Miglė vis kviečia pasižiūrėti įsivaizduotų ar neįsivaizduotų vaizdų.
 
Miglės Narbutaitės darbai „Vartų“ galerijos peržiūrų kambaryje bus eksponuojami balandžio 12–19 dienomis.